VİCDANIMIN ÖĞRENCİSİYİM
KISA TANITIM:
Projemizde öğrencilerin vicdanına dokunarak doğruya yönelmelerine rehberlik edecek, sorgulayıcı ve eleştirel düşünmeyle vicdanlarının öğrencisi olmalarını sağlayacağız.
HEDEFLER:
Platon'un sözünden yola çıkarak öğrencilerimize, vicdanlarının öğrencisi olmaları için rehberlik edeceğimiz proje 3 ay sürecek olup her ay sırayla insanlara, hayvanlara ve doğaya karşı vicdanlı olmayı gerektirecek konulara yer verilecektir.
SÜREÇ:
1. ETAP (İNSANA KARŞI VİCDAN SAHİBİ OLMA)
*E-twinning panosunda öğrencilere vicdan ile alakalı bilgi verilmesi
*Vicdanlı olmasıyla toplum tarafından kabul görmüş MEVLANA ile alakalı sunumların twinspace ortamında paylaşılması
*Karşılaşılan olumsuz durumların üstesinden gelebilmek için "Ben olsam ne yapardım?" sorusuna cevap arayacak sohbet ortamları düzenlenmesi
*Sadece almanın değil vermenin de mutluluğu öğrencilere tattırmak için KIYAFETLERİMİ PAYLAŞIYORUM KAMPANYASI düzenleyerek az kullanılmış ya da hiç kullanılmamış iyi durumda olan kıyafetleri ihtiyacı olan kurum ya da kişiler ile paylaşılması
2. ETAP (HAYVANLARA KARŞI VİCDAN SAHİBİ OLMA)
*Hayvan Hakları Koruma Kanunu ile E-twinning panosu oluşturmak
*Çevremizde gördüğümüz hayvan haklarının ihlaline örnek olacak durumları paylaşmak ve değiştirmek için neler yapabilirim diye düşünmelerini sağlamak için sohbet ortamı oluşturmak
*Okulumuz içerisinde hayvanların besleneceği bir ortam oluşturarak videolarını twinspace ve okul sitesinde paylaşmak
*Hayvan Barınağına gezi düzenlemek
3. ETAP (DOĞAYA KARŞI VİCDAN SAHİBİ OLMA)
*insanların sebep olduğu doğa tahribatları ile ilgili görselleri ve bilgileri e twinning panosunda paylaşmak
*Doğa sevgisi ile alakalı şiir ve yazıların öğrenciler tarafından okunarak twinspace te paylaşılması
*Doğanın korunması ile alakalı neler yapabilirim dire düşünmelerini sağlayacak sohbet ortamı oluşturmak
*Okula yakın seçebileceğimiz en yakın yerde ÇEVRE TEMİZLİĞİ VE ATIK AYRIŞTIRILMASI etkinliği yapmak.
BEKLENEN SONUÇLAR:
-Öğrencilerin vicdanları ile hareket etmelerini sağlamak
-İnsanlara hayvanlara ve doğaya karşı vicdanlı hareket ederek toplumda örnek olacak davranışlara sergilemek
-Ahlaklı ve bilinçli davranışlar yapmak ve yapan paydaşları gözlemleyebilmek
-Olumsuz durumlardan yola çıkarak daha iyi nasıl yapılır diye düşünme tartışma karara varma ve uygulama gibi beceriler kazanma
MUAZZEZ ATEŞ ÇELİK